Removing Glitter Nail Polish




Jag brukar ha problem med att få bort glitter lack snabbt och utan att använda upp alla bomullspads och halva nail polish remover flaskan.. Men har på senaste tiden testat med en metod som jag läst om hundratals gånger men som jag inte riktigt orkat pröva.

Klipp bomullspads i små delar (lite större än nageln) vät dem med nail polish remover och placera på nageln. Lägg en bit aluminiumfolie runt och låt "verka" i några minuter. Sen är det bara att dra bort allt och så har man en ren nagel. Man sparar tid, bomullspads (jag använder ungefär en och en halv "lapp") och nail polish remover.

Jag använder aceton fritt nail polish remover! Vet inte hur denna metod fungerar med remover som innehåller aceton, pröva på egen risk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0